Aikido Lviv

Шувар split Рейдер Вишиванка T.G.Amigo gas station the grill ibis style Дитяча планета ЯпонаХата

Порівняння напрямків Айкідо

 

Йосінкан Айкідо

Методика передачі знань: присутня чітка методика передачі знань та системність підходу до викладання і проведення іспитів.

Практична ефективність: чисельність прийомів обмежена. Є окремий розділ: Госін ваза – спрямований на практичну ефективність. Практикується вільна техніка.

Оздоровчий ефект: підкреслюються вимоги до високої фізичної підготовки, є робота на витривалість: «хадзіме тренінг» та «какаре гейка». Фізичні навантаження суттєві, з іншого боку, на тренуваннях навантаження дозуються, в залежності від можливостей учня. Стійке зростання фізичних показників організму.

Pобота зі зброєю: як правило, адепти Йосінкан Айкідо практикують роботу з японським мечем інших шкіл кендзюцу, внаслідок спрямованості цієї школи в напрямок рукопашного бою. Існує робота проти ножа. З палкою (дзьо) робота не практикується.

Ударна техніка: підкреслюється обов’язкове володіння ударною технікою, хоча вона не є різноманітною. Практично кожний технічний прийом в Йосінкан Айкідо супроводжується атемі (ударом). Адепти цієї школи багато працюють від ударної техніки руками та ногами.

Pобота від декількох нападників: в Йосінкан робота від декількох нападників - це обов’язкова атестаційна вимога.

Філософська та духовна складові: школа Йосінкан Айкідо, як школа японського Будо розділяє духовні принципи засновника Айкідо Уесіби сенсея, тільки без «містичних пошуків» та «езотеричних вправ». Наголос - на важливості сили духу у адептів даної школи.

 

Айкікай Айкідо

Методика передачі знань: жодних методик не існує, техніка не систематизована, як правило інструктор сам вирішує, яку програму він впроваджує на тренуванні та як повинні виглядати прийоми в його виконанні. Атестаційні вимоги відрізняються між школами в рамках організації Айкікай, чим створюють багато незручностей самим адептам Айкікая.

Практична ефективність: Айкікай – об’єднання шкіл, яки мають мету – духовну практику. Технічні та практичні можливості адептів цієї школи стоять на другому плані. Багато хто з майстрів Айкідо Айкікай погоджуються з відсутністю ефективності своєї школи, підкреслюючи духовні засади Айкідо

Оздоровчий ефект: підкреслюється позитивний ефект від занять Айкідо Айкікай. Оригінальні дихальні вправи та плавне виконання технік, в особливості – страховок, - дає можливість казати про Айкікай, як про оздоровчу систему.

Робота зі зброєю: Айкікай достатньо активно використовує роботу зі зброєю, як правило, це – айкі кен. Інструктор особисто вирішує як часто на тренуваннях використовувати роботу з мечем. Відомими майстрами, які застосовують меч в Айкідо є Саотома сенсей та адепти школи Нішіо Будо.

Ударна техніка: ударної техніці не приділяється суттєвої уваги. Це стосується напрацюванню ударної техніки та й роботи від ударів. В тих школах, де присутня ударна техніка, її якість не витримує критики представників інших бойових мистецтв.

Робота від декількох нападників: на дуже не суттєвому рівні, виключення складає, можливо, тільки школи Тесьєра сенсея та Саотоми сенсея.

Філософська та духовна складові: достатньо часто тренування в Айкідо Айкікай починається та закінчується цілими лекціями з духовних засад Айкідо та різних духовних практик «отцов-основателей». Цьому приділяється дуже суттєве значення.

 

Реальне Айкідо

Методика передачі знань: про системність нічого не відомо. Існує «упор» на невелику чисельність технік та постійну їх напрацювання. Чимось цей підхід нагадує школу Йосінкан.

Практична ефективність: підкреслюється саме практичне застосування Реального Айкідо. В залі прийоми нерідко відробляються в повний контакт та дуже жорстко.

Оздоровчий ефект: про оздоровчий ефект нічого не відомо, про технічні навантаження на тренуваннях – також. Тренування, як правило, достатньо динамічні.

Робота зі зброєю: з традиційно японською зброєю в цьому стилі не працюють. Так само як і в Йосінкан, присутня робота від ножа.

Ударна техніка: ударна техніка – використовується, також є робота від ударів руками та ногами.

Робота від декількох нападників: достатньо велику увагу приділяють роботі проти декількох нападників на тренуванні.

Філософська та духовна складові: навмисно підкреслюється недоступність японської філософії для європейців,тому філософська та духовна складові відходять на тренуваннях навіть не на другий план, а скоріше – на задній.

 

Івама рю Айкідо

Методика передачі знань: на сьогоднішній день є чітка методика роботи з мечем (бокеном) та дзьо від Сайто-сенсея.

Практична ефективність: школа Івама рю більш спрямована до духовних пошуків Уєсіби сенсея в останні роки життя, ніж до практичної ефективності, хоча сама техніка виконується дуже динамічно.

Оздоровчий ефект: ефект від занять дуже подібний до Айкідо Айкікай. Добрі аеробні навантаження.

Робота зі зброєю: дуже сильно поставлена робота з мечем та дзьоб (палкою). Ця школа цим пишається.

Ударна техніка: використовують роботу від «класичних» японських ударів: «шомен учі» та «йоко мен учі», які в сьогоднішніх реаліях не використовуються. Наголос - на сильному виконанні цих ударів.

Робота від декількох нападників: роботі від декількох нападників приділяють таку ж увагу, як в Айкікай – не дуже суттєву.

Філософська та духовна складові: ситуація подібна до Айкікай Айкідо.

 

Кі Айкідо

Методика передачі знань: методик не існує,так як не існує й технік в виконанні адептів Кі Айкідо. Існує так звані «тести», на яких учні начебто вчаться керувати внутрішньою енергією.

Практична ефективність: на практичну ефективність не направлені жодні тренування в цієї школи.

Оздоровчий ефект: оздоровлення організму – перша мета Кі Айкідо і, можливо, остання.

Робота зі зброєю: нічого суттєвого про роботу зі зброєю в Кі Айкідо не відомо.

Ударна техніка: не використовується нічого, що має відношення до реальності.

Робота від декількох нападників: жодних відомостей про такі тренування в Кі Айкідо не вдалось знайти.

Філософська та духовна складові: адепти цієї школи відомі своїми пошуками та роботами з різними енергіями та духовними матеріями. В цьому учні даної школи більш відомі, ніж технічною роботою на татамі.