Aikido Lviv

Шувар split Рейдер Вишиванка T.G.Amigo gas station the grill ibis style Дитяча планета ЯпонаХата

Ранги та титули майстрів

«Дан»- ступінь в дзюдо чи в айкідо, записується ієрогліфом, що означає «ступінь, рівень». Східці ведуть вверх чи вниз, сходинка за сходинкою, і не можна минути цю відстань відразу, як це роблять за допомогою ескалатора чи ліфта. Це слово несе в собі ідею поділу і вказує на метод, необхідний для того, щоб досягнути кінцевої мети. Саме для цього було й вибрано це слово, яке позначає степінь. Ця ступенева система в світі виникла недавно та ініціатором її був засновник дзю-до Дзігоро Кано..

Кано Дзігоро заснував цю систему в період правління Мейдзі (1868-1912). Раніше в будзюцу для позначення степенів використовувались такі слова, як інка, менкьо та ін.. Ці позначення до тепер збереглись в класичних формах будзюцу та будо (ко-будо). В цій системі прийнята наступна класифікація:

  • Сьодан
  • Чюдан
  • Оку ден
  • Менкьо кайдан
  • Мокуроку, інка

(Сертифікати чи титули, які присуджують традиційні школи, відповідають менкьо кайден). Ця система забезпечувала передачу секретів бойових мистецтв від вчителя до учня.

Сьодан: початкова ступінь передачі, те, що необхідно передати, щоб можна було почати.

Чюдан: середній ступінь передачі, яка підтверджує, що пройдено пів шляху.

Окудан: глибока передача суті вчення, здійснюється секретним методом.

Менкьо кайдан: свідоцтво і титул, який присвоюють тому, кому були передані абсолютно всі секрети.

Той, хто отримав степінь менкьо кайдан, може бути назначений наступником свого вчителя чи заснувати школу під егідою свого вчителя. Система інка чи менкьо кайдан (сертифікат передачі традиції) чи система данів нерозривно пов’язана з методами навчання. Багатоступенева система сертифікатів передачі традиції, яка передбачає прогресію від простих технік до складніших, здається досить логічною. Якщо розглядати все з точки зору будзюцу, яке вирішує питання життя і смерті, то ні в якому випадку неможна забувати, що особистість учня всередині цієї системи має першочергове значення, і, отже, вчитель з міркувань безпеки не буде відразу викладати всі техніки і розкривати весь їх зміст.

Викладач протягом всіх довгих років навчання може спостерігати за технікою, поведінкою і діями свого учня. І тому може присуджувати дипломи відповідного рівня тим, хто це заслуговує.

Сучасне Будо є продуктом мирного часу. Те, що зараз відбувається, більше схильне до духовного і фізичного розвитку, ніж до вдосконалення техніки. З самого початку навчання вся сукупність технік стає відомою учню, і в самих техніках нічого не змінюється, змінюється лише здійснення цих технік, по мірі того як її виконувач вдосконалюється та трансформується. Прогресія структурована таким чином, щоб дух і тіло розвивались разом. Дани – це етапи прогресу.

До війни і аж до кінця Другої світової війни степені та титули присуджувались університетом японського будо Бутокукай. Це такі титули, як ренси, кьосі, хансі. Степені йдуть з першого по десятий дан.

В рамках системи кю-дан кожен повинен знайти своє власне місце у відповідності до системи титулів. Існування системи кю-дан оправдовує те, що вона допомагає оцінити рівень своєї роботи і усвідомити ціль, до якої потрібно прагнути.

Подібно сходинкам, степені данів повинні бути пройденими одна за одною с невичерпним прагненням до прогресу. В теперішній час в Японії степені присуджуються у відповідності з трьома наступними критеріями:

  • Знання техніки;
  • Власні якості та виконання;
  • Що практикуючий робить для свого мистецтва.